Globaal heeft u twee opties waarmee u potentiële klanten naar uw website kunt krijgt: uw site zichtbaar maken in de normale zoekresultaten van zoek- machines door 'zoekmachine-optimalisatie' toe te passen, of advertenties tonen bij zoekresultaten die aansluiten bij uw producten en diensten.
adverteren snel effectief
Daar waar het bij zoekmachine-optimalisatie lang kan duren voordat uw site zichtbaar is, heeft adverteren het grote voordeel dat u vanaf de eerste dag bezoekers uit uw doelgroep op uw website krijgt.
eerder gaan verdienen
In de praktijk blijkt dat de kosten van zoekmachine optimalisatie en adverteren bij zoekmachines elkaar niet veel ontlopen. Het grote verschil is dat u eerder vruchten gaat plukken als u adverteert bij zoekmachines omdat u vanaf dag één uw doelgroep bereikt.
kies de grootste
Ruim 90% van de zoekmachine-markt is in handen van Google, het is dus verstandig te kiezen voor het Google Adwords programma. Adwords werkt volgens het veiling-principe. Google hanteert geen minimale bedragen, dus instappen is voor ieder bedrijf haalbaar.
beheer uitbesteden
Een Adwords advertentie plaatsen is eenvoudig, lage klik-kosten en daarmee lage kosten per conversie realiseren is een stuk lastiger. Het beheer van uw campagne vereist specifieke kennis en regelmatig bijsturen om dat te bereiken.
spreid uw kosten
Ik beheer uw Adwords campagne voor een vast bedrag per maand, waardoor de initiële kosten voor het opzetten van uw campagne worden gespreid over de afgesproken looptjid.